„Kuriame Respubliką“: stipriausi mokinių pilietiškumo projektai tampa nacionalinėmiss pilietinėmis iniciatyvomis

  • spalio 20, 2013
  • Naujienos, Projektai, Renginiai

2013 m. spalio 19 d. Kaune vykusioje projekto „Kuriame Respubliką“ nacionalinėje konferencijoje buvo išrinktos geriausios mokinių pilietinės iniciatyvos, kurios taps nacionaliniais projektais. Remiantis aplinkos tvarkymo projekto „Darom“ patirtimi, per aštuonis mėnesius šios iniciatyvos bus įgyvendintos visoje Lietuvoje.

Nacionalinis kraštotyros, paveldosaugos ir istorinės atminties išsaugojimo projektas „Pažinkime savo kraštą“ susies Kalvarijos Sangrūdos, Alytaus Putinų, Šiaulių Didždvario gimnazijų bei Kauno r. Zapyškio pagrindinės mokyklos mokinių idėjas. Šių mokyklų jaunimas pateikė įvairių sumanymų, kaip atrasti gimtojo krašto istoriją, atkurti kultūros paveldą ir patraukliai pateikti juos šiuolaikinei visuomenei bei turistams.

Antrasis nacionalinis projektas „Auginkime vieni kitus“ skatins skirtingų amžių mokinių solidarumą, ugdys vyresniųjų lyderystės ir atsakomybės gebėjimus, spręs mažesniųjų patyčių problemas ir kitus rūpeščius, kurs draugystės ir tarpusavio supratimo atmosferą mokykloje. Šiam projektui įgyvendinti bus pasitelktos Kauno r. Domeikavos, Ukmergės Dukstynos pagrindinės mokyklos bei Raimundo Samulevičiaus progimnazijos moksleivių komandos.

Trečiuoju nacionaliniu projektu taps Anykščių Antano Baranausko vidurinės mokyklos iniciatyva „Skaidrumo laboratorija“. Anykštėnai įsitikinę, kad sprendžiant korupcijos problemą, svarbu nuo mažens suprasti korupcijos žalą ir skaudžius jos padarinius, atsispirti nusirašinėjimui ir kitoms nesąžiningoms pagundoms bei pranešti apie pastebėtus pažeidimus tiek mokykloje, tiek ir už jos ribų. Mokiniai atkreipė dėmesį, kad korupcija – tai ne tik kyšio davimas ar ėmimas, ji pasireiškia kur kas įvairiau, netgi nusirašinėjant per pamokas, todėl su ja būtina pradėti kovoti jau nuo mokyklos suolo.

Ekspertų komisija taip pat nusprendė, kad visos mokyklos bus skatinamos pasekti Palangos Senosios gimnazijos pavyzdžiu ir stiprinti mokinių savivaldą.
„Skirtingų mokyklų iniciatyvas sujungsime į nacionalinius projektus ir parengsime metodologiją, kaip juos įgyvendinti. Medžiagą pristatysime visoms šalies bendrojo ir profesinio lavinimo mokykloms bei kolegijoms ir kviesime jas prisijungti prie vieno ar kelių pasirinktų nacionalinių projektų,- sako projekto „Darom“ vadovas Karolis Sargūnas.- Projektų temos aktualios daugeliui švietimo įstaigų, todėl tikimės, kad bent kas antra mokykla jais susidomės.“

Anot Tado Langaičio, projekto „Kuriame Respubliką“ valdybos pirmininko ir eksperto, nacionaliniams projektams įgyvendinti bus pasitelkti įvairūs partneriai: vietos bendruomenės, savivaldybės, politija, Turizmo departamentas, regioninės ir nacionalinės žiniasklaidos priemonės ir kitos organizacijos. Daugelis mokyklų, kurios ėmėsi vietos veiklos iniciatyvų, jau įrodė, kad geba sudominti aplinkinius, rasti bendraminčių ir pritraukti socialinius partnerius.

„Mokiniai paneigė mitus, kad jie yra abejingi tautos praeičiai ir ateičiai. Daugeliui jų rūpi ne tik vietos bendruomenė, bet ir visa valstybė. Vykdydami pilietiškumo projektus jaunuoliai išmoks pasirūpinti savo šalimi, o tikruosius šio darbo vaisius pamatysime netrukus jiems tapus pilnateisiais piliečiais“,- pastebi T.Langaitis.

Trys mokyklos, kurios atkreipė dėmesį į aplinkosaugos problemas ir pasiūlė naujų būdų joms įveikti, prisijungs prie nacionalinio aplinkos tvarkymo projekto „Darom“. Akciją „Darom 2014“ padės organizuoti Panevėžio r. Velžio gimnazija ir Paliūniškio pagrindinė mokykla bei Utenos Vyturių progimnazija.

***

Projektas „Kuriame Respubliką: visuomenės pilietinio veikimo kompetencijų ugdymas“ (projekto kodas VP1-2.2-ŠMM-10-V-02-006) yra finansiškai remiamas Europos Sąjungos socialinio fondo ir Lietuvos Respublikos biudžeto lėšomis.
Daugiau apie projektą: www.kuriamerespublika.lt ir Facebook paskyroje „Kuriame Respubliką“

KR logo geros kokybes es zenkliukas