Donatas Puslys: pilietiški esame tiek, kiek tvarkingos mūsų laiptinės

  • spalio 16, 2015
  • Naujienos

Koks yra pilietiškumo indikatorius? – susirinkusiųjų į Civitas diskusiją Kėdainiuose klausė Donatas Puslys, vėliau pateikdamas savo atsakymą – daugiabučių laiptinės. „Kaip sutvarkysime valstybę, jei savo laiptinės nesusitvarkome?“ – dalyvius provokavo lektorius.

Spalio 15 d. Kėdainiuose vyko Civitas klubo diskusija „Pilietinis ugdymas – koks jis turėtų būti?“. Į susitikimą atėję moksleiviai, mokytojai, jaunimo darbuotojai kartu su Bernardinai.lt redaktoriumi, programos „Renkuosi mokyti“ alumnu Donatu Pusliu kėlė klausimus, koks yra pilietinio ugdymo uždavinys, kokio turinio jam trūksta.

Diskusijos metu Civitas lektorius akcentavo, kad labai dažnai apie pilietinį ugdymą kalbame kaip apie teoriją, koks jos turinys turėtų būti, bet jis dažnai pasigenda „pilietiškumo kaip praktikos“, o svarbiausias pilietinio ugdymo uždavinys – pasiekti, kad moksleivis savo kasdieniame gyvenime naudotųsi tuo, ko išmoksta per pamokas. Kaip vieną iš šiandienos bėdų jis įvardijo požiūrį, kad mokykla ruošia žmogų tik profesinei karjerai – taip nukreipiamas dėmesys nuo ugdymo prasmės, o pilietinis ugdymas tampa tik vienu iš mokomųjų dalykų. Pasak Donato Puslio, „Pilietinis ugdymas yra ne dalykas, bet atmosfera, kuri mokykloje sukuriama, kasdienės praktikos nusistovėjimas“.

Į diskusiją aktyviai įsitraukę kėdainiškiai pabrėžė, kad ugdyti pilietį nėra vien tik istorijos ar pilietinio ugdymo mokytojų užduotis –  visų dalykų mokytojams dera pasitempti ir rodyti pavyzdį moksleiviams – t.y. būti tokiais piliečiais, kokiais per pamokas vaikai yra mokomi būti, ir kartu – neužkrauti visos atsakomybės mokyklai, pamirštant, jog šeima atlieka labai svarbų vaidmenį auginant asmenybę.

Vienas iš lektoriaus išsakytų pasiūlymų, kaip ugdyti pilietį – suteikti jam kuo daugiau atsakomybės nuo mažų dienų. Susitikime paminėti budėjimo grafikai mokykloje – pavyzdys ir praktika, padedanti moksleiviams suprasti, kas yra bendra mūsų erdvė, kuria mums kartu reikia rūpintis. Baigdamas susitikimą lektorius siūlė daugiau dėmesio skirti „namų patriotizmo ugdymui“ ir paragino jaunus žmones labiau pažinti savo kraštą, domėtis jo istorija, jame gyvenusiais ir jį kūrusiais žmonėmis  bei didžiuotis tuo, kas esi ir kur esi.

***

Renginys organizuojamas įgyvendinant projektą „Sąmoningas ir aktyvus piliečių dalyvavimas viešajame gyvenime“, finansuojamą Europos Ekonominės Erdvės finansinio mechanizmo NVO programos Lietuvoje.

EEA+Grants+-+JPG